« Imagination | トップページ | 情熱はどこに? Where is my passion? »

2007年2月 5日 (月)

Last Sunday!

昨日は最高の日曜日だったよ~☆
Yesterday was an awsome Sunday!

朝のチャーチの後、友達と一緒にビーチでランチして、今年初!海で泳いできました~~♪ってかこの夏初かも!

久しぶりに海で泳いで、ビーチで寝転んで、すごく気持ちよかった~(^^♪
I went to the beach and had lunch with my friends from church. After that, we went to swim at the beach!
I really enjoyed swiming and lying down at the beach :o)

夜は、わたしの日本人の友達のKちゃんが初めてチャーチに来てくれました☆
And! One of my Japanese girlfriends, K came to the church last nighgt for the first time!

夜は、チャーチのリーダーとボランティアの人達のアノインティングサービスだった。だからいつもとはちょっと違って、ポール牧師のメッセージは無かったんだけど、でもすごく良かった☆

Kちゃんもライトハウスチャーチが、想像してた雰囲気と違って驚いてたけど、楽しんでくれたみたい♪

Last night was a bit different service because it was an anointing service for all the leaders in our church. So Pastor Paul didn't preach but it was really good service!

K was surprised that our church wasn't like the church she was expected but she told me that she really enjoyed last night!

そして、またまた神様と神様の家族に助けられた!
And then, God and God's family rescued me again!

わたしが最近モヤモヤと悩んでいたこと・・・

明日からTAFEも始まるし、バイトも始めたから超忙しくなる事は目に見えてる。そして今年からライフグループをリードしていく事にもなった。

だけどライフグループのメンバーはあまり集まらないし、リーダーとしての自分に自信がない部分もあった。

それに、色んなことを抱えて、その全部をこなしていく事が出来るのか不安だった。

そして、TAFEが終わるまでもう1年をきった今、その後すぐに日本に帰るのか、オーストラリアにもう少しの間残るのかの決断が迫ってきた

だけど、こんな風に悩んでる自分は、神様に信頼していないみたいで嫌だった。実際に神様と過ごす時間が減っていた事に、後ろめたい部分があったのも確かだと思う。

そして人に打ち明けるのが苦手な私は、すべてを自分の中に閉じ込めていた。

I was worried about many things lately. Things like TAFE whichi starts 3rd semester tomorrow, part-time job which makes me much busier....

Also lifegroup that I started leading from this year but everyone who used to come to our lifegroup has gone back home and we can't find new ppl...and I wasn't confident enough to lead lifegroup.

I was also suffering from the pressure that I need to decide whether I'm going back to Japan straight after TAFE finishes or staying here for a while after TAFE because my study at TAFE will finish within a year.

However, I didn't like myself worrying about many things because that means I didn't trust God and actually, I was spending less time with God.

I tend to protect myself by closing my heart to others so I kept these things in my mind and didn't tell anybody.

だけど、それに気づいてくれる人達がいた。そして、
「神様にすべて打ち明けていいんだよ。そしたら神様が、チヒロが直面している山を壊してくれるから。」
そう言って、わたしの為にみんなで祈ってくれた。
わたしは何も言わなかったのに・・・

However, there were some ppl who noticed about me and told me
"You need to open up your heart to God and then God will crash the mountain you are facing.". Then they prayed for me, eventhough I didn't tell them anything about it.

次の日はとても気持ちが軽くなった☆
I felt much better next day.

次の日の夜(昨日の夜)、私をアノイントしてくれたのが、たまたまジェーンだった(*^^)

その後、ジェーンと喋ったときに、ジェーンが教えてくれた。

「今日、チヒロの為に祈っているとき、チヒロが抱えている事すべて、TAFEやライフグループ、リレーションシップとか全部が上手くいく、ってすごく感じたの。」

すごく励まされた。

Next day(last night), Jane anointed me! which I believe God arranged it for me because I got her by accident.

When she took me home, she said "When I was praying for you today, I really felt that you are going to success everything you are facing like TAFE, lifegroup and relationship..."

That was really encouraging!

神様はいつも私が困っているとき、手を差し伸べてくれる。

それはたとえ、私が神様との時間をおろそかにしていたとしても。それを神様は責めたりしなかった。ただ、暖かい手を差し伸べて助けてくた。

God always holds my hand and lifts me up when I am falling down.
Eventhough I wasn't spending less time with God, He didn't go away from me. He just rescued me by his grace.

本当の事を言うと、ここにいる、こんなに大好きな、最高の仲間とさよならしないといけないと思うと、日本に帰ることは心が引き裂かれるぐらい辛い事。
どんどん仲間との距離が縮まる事さえ、嬉しいはずなのに辛かったりする。
だけど、日本で神様に仕えることだってきっとすばらしいことだし、日本でジーザスの事を知らなければいけない人はいっぱいいるはず。家族だって日本にいる。


To be honest, leaving Wollongong and saying good bye to my awsome friends, God's family who I love so much is too hard for me to stand....
Even getting close to them might become hard although I'd love to be closer with them.
But also, it would be great serving God in Japan and I know there are many Japanese people who need to hear the gospel and know about Jesus including my family in Japan.


私にとって、辛い事はどっちの道を選んでも待っているけど、神様と一緒なら何があっても大丈夫なんだよね。今は、ただ、神様が私に歩んで欲しいと思っている道が示されるのを待つのみ。神様にもっと歩み寄りながら。

I would face trials and hard time if I chose eather way, but I know God is always with me and He dosen't let me face the temptation that I can't handle. Now, I just need to change and grow in Him wating for the way that GOd wants me to walk.

|

« Imagination | トップページ | 情熱はどこに? Where is my passion? »

チャーチ」カテゴリの記事

コメント

ゆうかちゃん>お互いもっとオープンになれるように神様に祈っとかないとね!(^^♪

Yuko>Miss U sooo much tooooooo!!!
ゆうこ~、大丈夫?なんかあった?
私もいつも道外れそうになってるんだよ~(>_<)でも神様はいつも変わらないから、信頼できるよね☆
なんかあったらいつでも連絡してね~(>_<)

投稿: chihiro | 2007年2月10日 (土) 13時28分

ちひろ☆
最近ね、私すごい後悔してるの。。私神さまが私に用意してくれたものを素直に受け取けとってなくてさ。。
不安にかられて神さまの声聞かなかったこと今さら後悔してるんだ><
だめだね、もっと信頼しなきゃ><
MISS U chihiro n life group~~~><

投稿: yuko | 2007年2月10日 (土) 01時23分

そうそう神様が助けてくれる☆
あたしも内にため込むタイプやわ~(涙)

投稿: ゆうか | 2007年2月 5日 (月) 20時46分

コメントを書く



(ウェブ上には掲載しません)




トラックバック

この記事のトラックバックURL:
http://app.f.cocolog-nifty.com/t/trackback/141058/5219758

この記事へのトラックバック一覧です: Last Sunday!:

« Imagination | トップページ | 情熱はどこに? Where is my passion? »